Modalitat
Semipresencial (30 h presencials + 45 h de treball personal)
Crèdits
Aquest curs correspon a 3 crèdits ECTS.
Oferta
| Semestre |
Grup |
Durada |
Sessions |
Aula |
Horari |
Professorat |
| 2n |
Grup 1 |
Del 3 de febrer al 26 de maig de 2026 (75 hores) |
3, 10, 17, 24 de febrer; 3, 10, 17, 24 de març; 7, 14, 21, 28 d’abril; 5, 12, 19, 26 de maig |
Per determinar |
Dimarts, de 12:00 a 14:00 |
Mariona Malik Arumí mariona.malik@uvic.cat |
| 2n |
Grup 2 |
Del 3 de febrer al 26 de maig de 2026 (75 hores) |
3, 10, 17, 24 de febrer; 3, 10, 17, 24 de març; 7, 14, 21, 28 d’abril; 5, 12, 19, 26 de maig |
Per determinar |
Dimarts, de 16:00 a 18:00 |
Mariona Malik Arumí mariona.malik@uvic.cat |
Continguts
| Tema |
Vocabulari |
Gramàtica |
| Viatges |
- Equipatge
- Allotjaments i serveis turístics
- Llocs d’interès turístic
- Temps meteorològic i clima
|
- Estructures per proposar
- Estructures per donar opinions en general (diuen que)
- Suposicions (deure)
- Consells i obligacions (haver de, caldre)
- Comparacions (ser semblant, assemblar-se)
|
| El mercat de l’habitatge |
- Tipus d’habitatge
- Característiques d’un habitatge
- Objectes, instal·lacions i aparells domèstics
- Compra, venda i lloguer de pisos
- Bricolatge
- Sostenibilitat
|
- Estructures per demanar i donar informació d’un habitatge (voler, buscar, necessitar, agradar)
- Estructures per donar consells (haver de, caldre, imperatiu)
- Ser/estar, fer, donar en la descripció d’habitatges
- Pronoms d’objecte directe en, el, la, els, les
|
| Problemes de salut |
- Estats d’ànim
- Verbs que indiquen un canvi d’estat d’ànim o relacionats amb els sentits i l’activitat física
- Teràpies alternatives
- Emergències
|
- Estructures per demanar i donar informació sobre la salut (passar, trobar-se, sentir-se, ser/estar, fer-se mal, tenir mal de, fer mal)
- Estructures per aconsellar (convenir, anar bé, haver de)
- Imperatiu
- Present de subjuntiu
- Pronoms de complement indirecte (em, et, li, ens, us, els)
- Pronoms reflexius (em, et, es, ens, us, es)
- Pronom ho
- Adverbis ben, bé i acabats en -ment
- Indefinits (tot, algú, algun, tothom, res, ningú)
- Condicional
|
| Projectes de futur |
- Festes i celebracions
- Activitats de lleure
|
- Futur (verbs irregulars)
- Intencions amb pensar + infinitiu
- Expressions temporals
- Estructures condicionals (si)
|
| Records |
- Canvis personals (característiques físiques i maneres de ser)
- Canvis socials (invents, avenços)
- Fets i experiències
|
- Imperfet d’indicatiu / Passat perifràstic / Perfet
- acostumar, soler, recordar-se de
- Expressions temporals
|
| El mercat laboral |
- Anuncis de feina
- Currículum
- Estudis
- Tallers i voluntariats
- Oficis singulars i feines del futur
|
- Redacció d’una carta de presentació
- Quantitatius
- bé, ben, mal, malament, bo, dolent
- Present i imperfet de subjuntiu
- cal, s’ha de, és necessari
- Pronoms de complement indirecte en semblar, agradar
|
| La societat de consum |
- Seccions d’un centre comercial
- Noms d’establiments
- Noms i adjectius per designar i descriure articles
- Activitats de lleure
- Habilitats artístiques
- Hores aproximades
|
- Estructures per expressar preferències, fer propostes, donar excuses i fer contrapropostes (estimar-se més, preferir, agradar més, anar bé, venir de gust)
- Estructures per demanar i indicar on és una secció o botiga
- Estructures per comprar i vendre productes (voldria)
- Estructures per demanar i donar permís o fer un favor (et fa res)
- Comparatius i superlatius (si fa o no fa)
- Indicacions amb imperatiu (tu, vostè) i haver de, poder
- Present de subjuntiu
- Pronoms de complement directe
|
Treball personal en línia
- És obligatori fer el 80 % de les activitats puntuables de les 7 unitats del curs Bàsic 3 en modalitat de tutoria de Parla.cat i obtenir un mínim de 50.00 punts.
- Es recomana llegir els apunts i la gramàtica de cada unitat.
- No s’han de fer les activitats-tasca.
- Les activitats puntuables són les que apareixen a l’apartat “Qualificacions”.
- Es calcula una dedicació de 3 hores setmanals per al treball personal, que ha de permetre completar les activitats abans de l’última sessió del curs.
Material
Avaluació
Per superar el curs és necessari:
- 80 % d’assistència al curs
- 80 % de les activitats del Parla.cat i una puntuació mínima de 50
- 65/100 punts com a mínim en l’examen final de l’última sessió del curs
La nota final (100 %) correspon a:
- Puntuació de les activitats del Parla.cat (50 %)
- Nota mitjana de les tasques de classe (20 %)
- Nota de l’examen final (30 %)