Modalitat
Semipresencial (30 h presencials + 45 h de treball personal)
Crèdits
Aquest curs correspon a 3 crèdits ECTS.
Oferta
Semestre |
Grup |
Durada |
Sessions |
Aula |
Horari |
Professorat |
2n |
Únic |
Del 6 de febrer al 29 de maig de 2025 (75 hores) |
6, 13, 20, 27 de febrer; 6, 13, 20, 27 de març; 3, 10, 24 d’abril; 8, 15, 22, 29 de maig |
Aula d’Autoaprenentatge (Biblioteca Ricard Torrents) |
Dijous, de 16:00 a 18:00 |
Mariona Malik Arumí mariona.malik@uvic.cat |
Continguts
Tema |
Vocabulari |
Gramàtica |
Canvis |
- Avenços
- Fenòmens socials
- Expressions temporals (eres, moments històrics)
|
- Usos del subjuntiu
- Ús de l’imperfet
- Ús impersonal dels verbs
- Perífrasi haver de en passat
- Preposicions i adverbis en expressions temporals
- Connectors per expressar evolució o canvi (en canvi)
- Sufixos (-ció)
- Guionet en els numerals
|
Joves |
- Lèxic relacionat amb els joves (hàbits, característiques, relació amb els diferents entorns socioculturals i les persones, preocupacions)
|
- Estructures per argumentar a favor o en contra d’un tema de discussió (no és veritat que, em fa posar trist que, el que passa és que)
- Estructura d’un text argumentatiu
- Connectors causals, consecutius i concessius (perquè, ja que, com que, doncs, per tant, per això, tot i que)
- Verbs que necessiten un complement amb preposició (confiar en, creure en)
- Pronoms de complement preposicional (hi, en) i en combinació amb verbs pronominals (m’hi entenc, se’n recorda)
|
Instruccions |
- Etiquetes
- Objectes, màquines, aparells
- Avisos
- Lèxic relacionat amb cuinar i el parament de taula
- Lèxic relacionat amb la cura del medi ambient
|
- Perífrasi de possibilitat (es pot)
- Perífrasis haver de, caldre, caldre que
- Instruccions afirmatives i negatives amb imperatiu
- Verbs en imperatiu combinats amb pronoms febles (pronoms de complement directe, hi)
- Connectors per ordenar i cohesionar les diferents parts d’un text (per començar, d’una banda, finalment, pel que fa a, en resum)
- Estructures per expressar finalitat (perquè)
|
Turistes |
- Llocs d’interès turístic
- Lèxic relacionat amb la descripció de llocs
- Lèxic per parlar d’experiències fora de casa
- Paisatge
- Temps meteorològic
- Estils arquitectònics i materials
|
- Tipus de complements del nom
- Oracions subordinades de relatiu adjectives (que, on)
- Oracions subordinades adverbials de causa
- Oracions subordinades adverbials de temps
- Estructures per expressar gustos i fer valoracions
- Redacció d’una postal
|
Espectacles |
- Lèxic per descriure esdeveniments esportius i culturals
- Elements d’un teatre o estadi
|
- Redacció d’un text narratiu (argument d’una pel·lícula, retransmissió d’un partit)
- Oracions subordinades substantives
- Preposicions de i sobre
- Impersonalitat a l’hora de donar informació (diuen que, es diu que)
- Verbs preferir, estimar-se més
- Combinacions de pronoms febles de complement directe i complement indirecte de primera i segona persona
- Ús de l’apòstrof en articles i pronoms febles
|
Creences |
- Adjectius per descriure maneres de ser i perfils psicològics
- Colors
- Signes de l’horòscop
- Lèxic per parlar de supersticions i desitjos
|
- Verbs per expressar accions habituals (tendir, caracteritzar-se, acostumar, soler)
- Estructures per formular hipòtesis sobre el futur (potser, probablement, segurament i verbs en futur)
- Combinacions de temps verbals en la relació d’accions futures (present indicatiu o subjuntiu – futur, imperfet de subjuntiu – condicional)
- Impersonalitat a l’hora de donar informació (hi ha qui, n’hi ha que)
|
Invitacions |
- Tipus de celebracions
- Fórmules de cortesia per convidar, acceptar o refusar una invitació, excusar-se i consolar algú
- Contratemps (mals, malalties, accidents, incidents)
|
- Perífrasis de continuïtat (estar + gerundi) i imminència (a punt de + infinitiu, anar a + infinitiu)
- Gerundis
- Redacció d’una invitació
- Diferències entre formalitat i informalitat (tractaments)
- Estructures per expressar obligació (imperatiu, haver de, caldre, caldre + que)
|
Treball personal en línia
- És obligatori fer el 80 % de les activitats puntuables de les 7 unitats del curs Elemental 3 en modalitat de tutoria de Parla.cat i obtenir un mínim de 50.00 punts.
- Es recomana llegir els apunts i la gramàtica de cada unitat.
- No s’han de fer les activitats-tasca.
- Les activitats puntuables són les que apareixen a l’apartat “Qualificacions”.
- Es calcula una dedicació de 3 hores setmanals per al treball personal, que ha de permetre completar les activitats abans de l’última sessió del curs.
Material
Avaluació
Per superar el curs és necessari:
- 80 % d’assistència al curs
- 80 % de les activitats del Parla.cat i una puntuació mínima de 50
- 65/100 punts com a mínim en l’examen final de l’última sessió del curs
La nota final (100 %) correspon a:
- Puntuació de les activitats del Parla.cat (50 %)
- Nota mitjana de les tasques de classe (20 %)
- Nota de l’examen final (30 %)