Modalitat

Semipresencial (30 h presencials + 45 h de treball personal)


Crèdits

Aquest curs correspon a 3 crèdits ECTS.


Oferta

Semestre Grup Durada Sessions Aula Horari Professorat
2n Únic Del 6 de febrer al 29 de maig de 2025
(75 hores)
6, 13, 20, 27 de febrer;
6, 13, 20, 27 de març;
3, 10, 24 d’abril;
8, 15, 22, 29 de maig
Aula d’Autoaprenentatge (Biblioteca Ricard Torrents) Dijous, de 16:00 a 18:00 Mariona Malik Arumí
mariona.malik@uvic.cat

Continguts

Tema Vocabulari Gramàtica
Canvis
  • Avenços
  • Fenòmens socials
  • Expressions temporals (eres, moments històrics)
  • Usos del subjuntiu
  • Ús de l’imperfet
  • Ús impersonal dels verbs
  • Perífrasi haver de en passat
  • Preposicions i adverbis en expressions temporals
  • Connectors per expressar evolució o canvi (en canvi)
  • Sufixos (-ció)
  • Guionet en els numerals
Joves
  • Lèxic relacionat amb els joves (hàbits, característiques, relació amb els diferents entorns socioculturals i les persones, preocupacions)
  • Estructures per argumentar a favor o en contra d’un tema de discussió (no és veritat que, em fa posar trist que, el que passa és que)
  • Estructura d’un text argumentatiu
  • Connectors causals, consecutius i concessius (perquè, ja que, com que, doncs, per tant, per això, tot i que)
  • Verbs que necessiten un complement amb preposició (confiar en, creure en)
  • Pronoms de complement preposicional (hi, en) i en combinació amb verbs pronominals (m’hi entenc, se’n recorda)
Instruccions
  • Etiquetes
  • Objectes, màquines, aparells
  • Avisos
  • Lèxic relacionat amb cuinar i el parament de taula
  • Lèxic relacionat amb la cura del medi ambient
  • Perífrasi de possibilitat (es pot)
  • Perífrasis haver de, caldre, caldre que
  • Instruccions afirmatives i negatives amb imperatiu
  • Verbs en imperatiu combinats amb pronoms febles (pronoms de complement directe, hi)
  • Connectors per ordenar i cohesionar les diferents parts d’un text (per començar, d’una banda, finalment, pel que fa a, en resum)
  • Estructures per expressar finalitat (perquè)
Turistes
  • Llocs d’interès turístic
  • Lèxic relacionat amb la descripció de llocs
  • Lèxic per parlar d’experiències fora de casa
  • Paisatge
  • Temps meteorològic
  • Estils arquitectònics i materials
  • Tipus de complements del nom
  • Oracions subordinades de relatiu adjectives (que, on)
  • Oracions subordinades adverbials de causa
  • Oracions subordinades adverbials de temps
  • Estructures per expressar gustos i fer valoracions
  • Redacció d’una postal
Espectacles
  • Lèxic per descriure esdeveniments esportius i culturals
  • Elements d’un teatre o estadi
  • Redacció d’un text narratiu (argument d’una pel·lícula, retransmissió d’un partit)
  • Oracions subordinades substantives
  • Preposicions de i sobre
  • Impersonalitat a l’hora de donar informació (diuen que, es diu que)
  • Verbs preferir, estimar-se més
  • Combinacions de pronoms febles de complement directe i complement indirecte de primera i segona persona
  • Ús de l’apòstrof en articles i pronoms febles
Creences
  • Adjectius per descriure maneres de ser i perfils psicològics
  • Colors
  • Signes de l’horòscop
  • Lèxic per parlar de supersticions i desitjos
  • Verbs per expressar accions habituals (tendir, caracteritzar-se, acostumar, soler)
  • Estructures per formular hipòtesis sobre el futur (potser, probablement, segurament i verbs en futur)
  • Combinacions de temps verbals en la relació d’accions futures (present indicatiu o subjuntiu – futur, imperfet de subjuntiu – condicional)
  • Impersonalitat a l’hora de donar informació (hi ha qui, n’hi ha que)
Invitacions
  • Tipus de celebracions
  • Fórmules de cortesia per convidar, acceptar o refusar una invitació, excusar-se i consolar algú
  • Contratemps (mals, malalties, accidents, incidents)
  • Perífrasis de continuïtat (estar + gerundi) i imminència (a punt de + infinitiu, anar a + infinitiu)
  • Gerundis
  • Redacció d’una invitació
  • Diferències entre formalitat i informalitat (tractaments)
  • Estructures per expressar obligació (imperatiu, haver de, caldre, caldre + que)

Treball personal en línia

  • És obligatori fer el 80 % de les activitats puntuables de les 7 unitats del curs Elemental 3 en modalitat de tutoria de Parla.cat i obtenir un mínim de 50.00 punts.
  • Es recomana llegir els apunts i la gramàtica de cada unitat.
  • No s’han de fer les activitats-tasca.
  • Les activitats puntuables són les que apareixen a l’apartat “Qualificacions”.
  • Es calcula una dedicació de 3 hores setmanals per al treball personal, que ha de permetre completar les activitats abans de l’última sessió del curs.

Material

  • Parla.cat (Elemental 3 en modalitat de tutoria)
  • A punt 3 (B1). Llibre de l’alumne. PAM. A classe s’utilitzen algunes unitats del llibre. No és necessari tenir-lo. En format paper es venen per separat el llibre de l’alumne i el d’exercicis.

Avaluació

Per superar el curs és necessari:

  • 80 % d’assistència al curs
  • 80 % de les activitats del Parla.cat i una puntuació mínima de 50
  • 65/100 punts com a mínim en l’examen final de l’última sessió del curs

La nota final (100 %) correspon a:

  • Puntuació de les activitats del Parla.cat (50 %)
  • Nota mitjana de les tasques de classe (20 %)
  • Nota de l’examen final (30 %)