Modalitat
Semipresencial (30 h presencials + 45 h de treball personal)
Crèdits
Aquest curs correspon a 3 crèdits ECTS.
Oferta
Semestre |
Grup |
Durada |
Sessions |
Aula |
Horari |
Professorat |
1r |
Grup 1 |
Del 8 d’octubre al 17 de desembre de 2024 (75 hores) |
8, 15, 22, 29 d’octubre; 5, 12, 19, 26 de novembre; 3, 10, 17 de desembre |
Tutoria 3 (Biblioteca Ricard Torrents) |
Dimarts, de 11:30 a 13:30 |
Mariona Malik Arumí mariona.malik@uvic.cat |
1r |
Grup 2 |
Del 8 d’octubre al 17 de desembre de 2024 (75 hores) |
8, 15, 22, 29 d’octubre; 5, 12, 19, 26 de novembre; 3, 10, 17 de desembre |
F108 |
Dimarts, de 16:00 a 18:00 |
Mariona Malik Arumí mariona.malik@uvic.cat |
Continguts
Tema |
Vocabulari |
Gramàtica |
L’habitatge |
- Números
- Mobiliari
- Colors
- Característiques dels habitatges
- Adjectius que expressen qualitats dels habitatges
|
- Expressions per indicar la situació
- Expressions per comparar
- Pronoms febles el, la, els, les, en
- Quantificadors (molt, força, gaire, gens…)
- Gènere i nombre dels adjectius
- Verbs ser, haver-hi, viure, voler
|
L’espai públic |
- Edificis i serveis de les poblacions
- Mobiliari urbà
- Clima i paisatge
- Adjectius per descriure entorns urbans i rurals
|
- Expressions i verbs per parlar del temps meteorològic
- Estructures per comparar
- Verbs trobar-se, estar situat, haver-hi, semblar
|
El món laboral |
- Estudis i professions
- Tasques
- Condicions laborals
- Adjectius per descriure i valorar llocs de treball
|
- Pronom hi
- Adverbis encara, ja no
- Quantificadors (molt, força, gaire, gens…)
- Verbs treballar, dedicar-se a, fer de, cobrar, guanyar, contractar, haver de, caldre, poder
- Formes impersonals es pot, es poden, s’ha de, s’han de
|
La salut |
- Símptomes i malalties
- Accidents
- Remeis i medicaments
- Material per fer cures
- Adjectius per descriure estats físics i anímics
|
- Adverbis bé, malament
- Pronoms personals febles indirectes em, et, li, ens, us, els
- Pronom feble ho
- Verbs estar, tenir/fer mal, trobar-se, passar, haver de, poder
- Perfet d’indicatiu
- Participis
- Maneres de donar indicacions i consells
|
Fets i experiències |
- Esdeveniments importants en la història
- Esdeveniments i anècdotes en la vida d’una persona
- Dates (dies, mesos i anys)
|
- Ús del perifràstic per parlar del passat llunyà
- Ús del perfet per parlar del passat recent
- Ús de l’imperfet per parlar del context o de circumstàncies del passat
- Formes dels pronoms febles amb els passats
- Estructures per expressar el temps i la freqüència en el passat
|
L’alimentació |
- Adjectius i característiques dels aliments
- Estris de cuina
- Parament de la taula
- Accions a l’hora de cuinar
- Menús i dietes
- Receptes de cuina
|
- Estructures per fer comandes
- Estructures per demanar o donar informació sobre un plat o un ingredient
- Instruccions en imperatiu de com fer un plat
- Adjectius en grau superlatiu
- Verbs voler, agradar, tastar
- Exclamacions amb que, quin
- Connectors textuals per marcar ordre com primer, finalment
|
Preferències |
- Activitats de lleure
- Llocs i equips relacionats amb activitats d’oci, culturals i esportives
|
- Expressions de coincidència o divergència (també, tampoc)
- Estructures per proposar, refusar, acceptar i mostrar indiferència
- Verbs agradar, encantar, odiar, preferir, estimar-se més, quedar
- Estructures per expressar gradació en els gustos i el que més, el que menys
|
Treball personal en línia
- És obligatori fer el 80 % de les activitats puntuables de les 7 unitats del curs Bàsic 2 en modalitat de tutoria de Parla.cat i obtenir un mínim de 50.00 punts.
- Es recomana llegir els apunts i la gramàtica de cada unitat.
- No s’han de fer les activitats-tasca.
- Les activitats puntuables són les que apareixen a l’apartat “Qualificacions”.
- Es calcula una dedicació de 3 hores setmanals per al treball personal, que ha de permetre completar les activitats abans de l’última sessió del curs.
Material
Avaluació
Per superar el curs és necessari:
- 80 % d’assistència al curs
- 80 % de les activitats del Parla.cat i una puntuació mínima de 50
- Presentació
La nota final (100 %) correspon a:
- Puntuació de les activitats del Parla.cat (50 %)
- Nota mitjana de les tasques de classe (30 %)
- Nota de la presentació (20 %)