Modalitat

Semipresencial (30 h presencials + 45 h de treball personal)


Crèdits

Aquest curs correspon a 3 crèdits ECTS.


Oferta

Semestre Grup Durada Sessions Aula Horari Professorat
1r Grup 1 Del 8 d’octubre al 17 de desembre de 2024
(75 hores)
8, 15, 22, 29 d’octubre;
5, 12, 19, 26 de novembre;
3, 10, 17 de desembre
Tutoria 3 (Biblioteca Ricard Torrents) Dimarts, de 11:30 a 13:30 Mariona Malik Arumí
mariona.malik@uvic.cat
1r Grup 2 Del 8 d’octubre al 17 de desembre de 2024
(75 hores)
8, 15, 22, 29 d’octubre;
5, 12, 19, 26 de novembre;
3, 10, 17 de desembre
F108 Dimarts, de 16:00 a 18:00 Mariona Malik Arumí
mariona.malik@uvic.cat

Continguts

Tema Vocabulari Gramàtica
L’habitatge
  • Números
  • Mobiliari
  • Colors
  • Característiques dels habitatges
  • Adjectius que expressen qualitats dels habitatges
  • Expressions per indicar la situació
  • Expressions per comparar
  • Pronoms febles el, la, els, les, en
  • Quantificadors (molt, força, gaire, gens…)
  • Gènere i nombre dels adjectius
  • Verbs ser, haver-hi, viure, voler
L’espai públic
  • Edificis i serveis de les poblacions
  • Mobiliari urbà
  • Clima i paisatge
  • Adjectius per descriure entorns urbans i rurals
  • Expressions i verbs per parlar del temps meteorològic
  • Estructures per comparar
  • Verbs trobar-se, estar situat, haver-hi, semblar
El món laboral
  • Estudis i professions
  • Tasques
  • Condicions laborals
  • Adjectius per descriure i valorar llocs de treball
  • Pronom hi
  • Adverbis encara, ja no
  • Quantificadors (molt, força, gaire, gens…)
  • Verbs treballar, dedicar-se a, fer de, cobrar, guanyar, contractar, haver de, caldre, poder
  • Formes impersonals es pot, es poden, s’ha de, s’han de
La salut
  • Símptomes i malalties
  • Accidents
  • Remeis i medicaments
  • Material per fer cures
  • Adjectius per descriure estats físics i anímics
  • Adverbis , malament
  • Pronoms personals febles indirectes em, et, li, ens, us, els
  • Pronom feble ho
  • Verbs estar, tenir/fer mal, trobar-se, passar, haver de, poder
  • Perfet d’indicatiu
  • Participis
  • Maneres de donar indicacions i consells
Fets i experiències
  • Esdeveniments importants en la història
  • Esdeveniments i anècdotes en la vida d’una persona
  • Dates (dies, mesos i anys)
  • Ús del perifràstic per parlar del passat llunyà
  • Ús del perfet per parlar del passat recent
  • Ús de l’imperfet per parlar del context o de circumstàncies del passat
  • Formes dels pronoms febles amb els passats
  • Estructures per expressar el temps i la freqüència en el passat
L’alimentació
  • Adjectius i característiques dels aliments
  • Estris de cuina
  • Parament de la taula
  • Accions a l’hora de cuinar
  • Menús i dietes
  • Receptes de cuina
  • Estructures per fer comandes
  • Estructures per demanar o donar informació sobre un plat o un ingredient
  • Instruccions en imperatiu de com fer un plat
  • Adjectius en grau superlatiu
  • Verbs voler, agradar, tastar
  • Exclamacions amb que, quin
  • Connectors textuals per marcar ordre com primer, finalment
Preferències
  • Activitats de lleure
  • Llocs i equips relacionats amb activitats d’oci, culturals i esportives
  • Expressions de coincidència o divergència (també, tampoc)
  • Estructures per proposar, refusar, acceptar i mostrar indiferència
  • Verbs agradar, encantar, odiar, preferir, estimar-se més, quedar
  • Estructures per expressar gradació en els gustos i el que més, el que menys

Treball personal en línia

  • És obligatori fer el 80 % de les activitats puntuables de les 7 unitats del curs Bàsic 2 en modalitat de tutoria de Parla.cat i obtenir un mínim de 50.00 punts.
  • Es recomana llegir els apunts i la gramàtica de cada unitat.
  • No s’han de fer les activitats-tasca.
  • Les activitats puntuables són les que apareixen a l’apartat “Qualificacions”.
  • Es calcula una dedicació de 3 hores setmanals per al treball personal, que ha de permetre completar les activitats abans de l’última sessió del curs.

Material


Avaluació

Per superar el curs és necessari:

  • 80 % d’assistència al curs
  • 80 % de les activitats del Parla.cat i una puntuació mínima de 50
  • Presentació

La nota final (100 %) correspon a:

  • Puntuació de les activitats del Parla.cat (50 %)
  • Nota mitjana de les tasques de classe (30 %)
  • Nota de la presentació (20 %)